My Account
0,00 zł
Ostoksia koskevat määräykset
Näissä ehdoissa määritellään PATON Europe Sp. z o.o.o., jonka kotipaikka on Rzeszów, verkkokaupan https://paton.uk (jäljempänä “verkkokauppa”) kautta tapahtuvan myynnin yleiset ehdot, säännöt ja myyntitavat sekä ehdot, jotka koskevat PATON Europe Sp. z o.o.o., jonka kotipaikka on Rzeszów, ilmaisten sähköisten palvelujen tarjoamista.
§ 1. Määritelmät
Työpäivät – tarkoittaa työpäiviä maanantaista perjantaihin, pois lukien yleiset vapaapäivät.
Toimitus – tarkoittaa tosiasiallista tekoa, joka koostuu tilauksessa määriteltyjen tuotteiden toimittamisesta asiakkaalle myyjän toimesta toimittajan välityksellä.
Toimittaja – tarkoittaa kuriirifirmaa, jonka kanssa Myyjä tekee yhteistyötä tuotteiden toimittamisessa.
Salasana – tarkoittaa aakkosellista, digitaalista tai muuta merkkisarjaa, jonka Asiakas valitsee rekisteröityessään Verkkokauppaan ja jota käytetään turvaamaan pääsy Asiakastilille Verkkokaupassa.
Asiakas – tarkoittaa oikeushenkilöä, jonka kanssa voidaan tarjota palvelua sähköisesti tai tehdä myyntisopimus asetusten ja lain säännösten mukaisesti.
Kuluttaja – tarkoittaa luonnollista henkilöä, joka tekee yrittäjän kanssa oikeustoimen, joka ei liity suoraan hänen kaupalliseen tai ammatilliseen toimintaansa.
Asiakastili – tarkoittaa kutakin asiakasta varten erillistä paneelia, jonka myyjä aktivoi asiakkaan hyväksi sen jälkeen, kun asiakas on rekisteröitynyt ja allekirjoittanut sopimuksen asiakastilin ylläpitopalvelun tarjoamisesta.
Yrittäjä – tarkoittaa luonnollista henkilöä, oikeushenkilöä tai organisaatioyksikköä, joka ei ole oikeushenkilö ja jolle laki antaa oikeustoimikelpoisuuden, joka harjoittaa kaupallista tai ammatillista toimintaa omissa nimissään ja joka toteuttaa kaupalliseen tai ammatilliseen toimintaansa suoraan liittyvän oikeustoimen.
Asetuksilla – tarkoitetaan näitä asetuksia.
Rekisteröityminen – tarkoittaa todellista toimenpidettä, joka on tarpeen, jotta asiakas voi käyttää kaikkia verkkokaupan toimintoja, ja joka suoritetaan säännöissä määritellyllä tavalla.
Myyjä – tarkoittaa PATON Europe Sp. z o.o.o.o. -nimistä yritystä, jonka kotipaikka on Rzeszów (35-105), Przemysłowa 14, ALV EU: PL8133751525, REGON: 367842571, joka on merkitty Rzeszówin käräjäoikeuden XII kaupallisen osaston ylläpitämään yrittäjärekisteriin, Rzeszówin aluetuomioistuin, Rzeszówin alueellinen tuomioistuin, valtakunnallinen tuomioistuinrekisteri, numerolla KRS 0000687755, osakepääoma 5 000 zlotyn, sähköposti: sale@patonwelders.com, on myös Internet-verkkokaupan omistaja.
Verkkokaupan verkkosivusto – tarkoittaa verkkosivustoja, joilla Myyjä ylläpitää verkkotunnuksella https://patonwelders.com/ toimivaa verkkokauppaa.
Tavara – tarkoittaa tuotetta, jota Myyjä tarjoaa myymäläsivuston kautta ja joka voi olla myyntisopimuksen kohteena.
Kestävä tietoväline – tarkoittaa materiaalia tai tietovälinettä, joka mahdollistaa asiakkaalle tai myyjälle henkilökohtaisesti osoitettujen tietojen tallentamisen siten, että tiedot ovat tulevaisuudessa käytettävissä tietojen käyttötarkoitusten kannalta asianmukaisen ajanjakson ajan ja että tallennetut tiedot voidaan jäljentää muuttumattomina.
Myyntisopimus – tarkoittaa myyntisopimusta, joka on tehty asiakkaan ja myyjän välillä etämyyntinä asetuksissa määritellyin ehdoin.
§ 2 Yleiset määräykset ja verkkokaupan käyttö
Kaikki oikeudet Verkkokauppaan, mukaan lukien tekijänoikeudet, immateriaalioikeudet sen nimeen, Internet-tilaan, Verkkokauppasivustoon ja Verkkokauppasivustolla oleviin näytteisiin, lomakkeisiin, logoihin ja valokuviin kuuluvat niiden laillisille omistajille, ja niiden käyttö on sallittua vain määritellyllä tavalla ja lain mukaisesti.
Myyjä pyrkii varmistamaan, että Verkkokaupan käyttö on mahdollista Internetin käyttäjille, jotka käyttävät kaikkia yleisiä Internet-selaimia, käyttöjärjestelmiä, laitetyyppejä ja Internet-yhteystyyppejä. Tekniset vähimmäisvaatimukset Verkkokaupan Verkkosivuston käyttämiseksi ovat Internet-selaimen versio, joka on vähintään Internet Explorer 11 tai Chrome 39 tai FireFox 34 tai Opera 26 tai Safari 5 tai uudempi, Internet-yhteys, jossa Javascript on käytössä, evästeiden hyväksyminen ja kaistanleveys vähintään 256 kbit/s. Kaupan verkkosivusto on optimoitu vähintään 1024×768 pikselin näytön resoluutiolle.
Myyjä ottaa käyttöön mekanismin, jossa Myyjän palvelin tallentaa “evästetiedostot” Asiakkaan päätelaitteen kiintolevylle, kun Asiakas käyttää Kaupan verkkosivustoa. Evästeiden käytön tarkoituksena on Kaupan verkkosivuston asianmukainen toiminta Asiakkaan loppulaitteissa. Tämä mekanismi ei tuhoa Asiakkaan päätelaitetta eikä aiheuta konfiguraatiomuutoksia Asiakkaan päätelaitteisiin tai niihin asennettuihin ohjelmistoihin. Jokainen Asiakas voi poistaa “evästeet”-mekanismin käytöstä päätelaitteen verkkoselaimessa. Myyjä kuitenkin huomauttaa, että evästeiden poistaminen käytöstä voi aiheuttaa vaikeuksia tai estää Kaupan verkkosivuston käytön. Yksityiskohtaiset säännöt evästeiden käytöstä löytyvät tietosuojaselosteesta.
Tilauksen tekeminen Verkkokaupassa Myymäläsivuston kautta tai sähköpostitse ja Myymäläsivustoilla saatavilla olevien palvelujen käyttäminen edellyttää, että Asiakkaalla on aktiivinen sähköpostitili.
Tilauksen tekeminen verkkokaupassa puhelimitse edellyttää, että asiakkaalla on aktiivinen puhelinnumero ja aktiivinen sähköpostitili.
Asiakkaan laittoman sisällön toimittaminen ja Verkkokaupan, Verkkokauppasivuston tai Myyjän tarjoamien maksuttomien palveluiden käyttäminen lain, säädyllisyyden tai kolmansien osapuolten henkilökohtaisten oikeuksien vastaisesti on kielletty.
Myyjä ilmoittaa, että Internet-verkon julkiseen luonteeseen ja sähköisesti tarjottujen palveluiden käyttöön voi liittyä riski, että asiattomat henkilöt voivat saada haltuunsa ja muuttaa asiakastietoja, minkä vuoksi asiakkaiden on toteutettava asianmukaiset tekniset toimenpiteet edellä mainittujen riskien minimoimiseksi. Asiakkaiden on erityisesti käytettävä virustorjunta- ja identiteettisuojausohjelmia käyttäessään Internetiä. Myyjä ei koskaan pyydä asiakkaalta minkäänlaista salasanaa.
Internet-kaupan ominaisuuksia ja toimintoja ei saa käyttää Asiakkaan liiketoiminnan harjoittamiseen Myyjän etujen vastaisesti.
§ 3 Rekisteröinti
Jotta Asiakas voi luoda tilin, hänen on rekisteröidyttävä maksutta.
Rekisteröitymistä ei vaadita tilausten tekemiseen verkkokaupassa.
Rekisteröitymistä varten Asiakkaan on täytettävä Myyjän Verkkokaupan verkkosivustolla tarjoama rekisteröintilomake ja lähetettävä täytetty rekisteröintilomake sähköisesti Myyjälle valitsemalla rekisteröintilomakkeesta asianmukainen toiminto. Rekisteröitymisprosessin aikana Asiakas asettaa yksilöllisen Salasanan.
Rekisteröintilomaketta täyttäessään Asiakkaalla on mahdollisuus lukea Säännöt ja hyväksyä niiden sisältö rastittamalla lomakkeessa oleva asianmukainen ruutu.
Rekisteröitymisprosessin aikana asiakas voi vapaaehtoisesti antaa suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn markkinointitarkoituksiin (uutiskirjeiden ja mainostarjousten saaminen) rastittamalla rekisteröintilomakkeen asianmukaisen kohdan. Tässä tapauksessa Myyjän on ilmoitettava Asiakkaalle selkeästi Asiakkaan henkilötietojen keräämisen tarkoitus sekä tiedossa olevat Myyjät tai näiden tietojen aiotut vastaanottajat.
Asiakkaan suostumus henkilötietojen käsittelyyn markkinointitarkoituksiin ei edellytä mahdollisuutta tehdä Myyjän kanssa sopimus tilinhallintapalvelun tarjoamisesta sähköisesti. Asiakas voi peruuttaa suostumuksensa milloin tahansa lähettämällä Myyjälle asianmukaisen ilmoituksen. Ilmoituksen voi lähettää esimerkiksi sähköpostitse Myyjän osoitteeseen.
Täytetyn rekisteröintilomakkeen lähettämisen jälkeen Asiakas saa Myyjältä välittömästi vahvistuksen rekisteröitymisestä sähköpostitse rekisteröintilomakkeessa annettuun sähköpostiosoitteeseen. Tässä vaiheessa tehdään sopimus Asiakastilin ylläpitopalvelun tarjoamisesta sähköisesti, ja Asiakkaalla on mahdollisuus käyttää Asiakastiliä ja tehdä muutoksia rekisteröintiprosessin aikana annettuihin tietoihin.
§ 4 Tilaukset
Kaupan verkkosivuston sisältämät tiedot eivät muodosta siviililaissa tarkoitettua Myyjän tarjousta, vaan ainoastaan kehottavat Asiakkaita tekemään tarjouksen myyntisopimuksen tekemiseksi.
Asiakas voi tehdä tilauksen Internet-myymälässä 24 tuntia vuorokaudessa, 7 päivää viikossa Myymälän verkkosivuston kautta tai sähköpostitse.
Asiakas voi tehdä tilauksen verkkokaupassa puhelimitse verkkokaupan verkkosivustolla ilmoitettuina aikoina ja päivinä.
Kaupan verkkosivuston kautta tilauksen tekevä asiakas täydentää tilauksen valitsemalla haluamansa tavarat. Tavarat lisätään tilaukseen valitsemalla “Lisää ostoskoriin” -komento Kaupan verkkosivustolla tarjottujen tavaroiden kohdalla. Täytettyään koko tilauksen ja määritettyään toimitustavan ja maksutavan “ostoskorissa” Asiakkaan on tehtävä tilaus lähettämällä tilauslomake Myyjälle valitsemalla Kaupan verkkosivuston “Tee tilaus maksuvelvoitteella” -painike. Aina ennen tilauksen lähettämistä Myyjälle Asiakkaalle ilmoitetaan Tuotteiden ja valitun Toimituksen kokonaishinta sekä kaikki lisäkustannukset, jotka hän on velvollinen maksamaan myyntisopimuksen yhteydessä.
Asiakkaan, joka tekee tilauksen puhelimitse, on käytettävä Myyjän Kaupan verkkosivustolla ilmoittamaa puhelinnumeroa. Asiakas tekee tilauksen puhelimitse ilmoittamalla Myyjälle haluamansa Tavaran nimen Myymälän Verkkosivuston Tavaroiden joukosta ja haluamansa Tavaroiden määrän. Täytettyään koko tilauksen Asiakas määrittelee toimitustavan ja -osoitteen sekä maksutavan ja ilmoittaa myös sähköpostiosoitteensa tai postiosoitteensa tilauksen vahvistamiseksi harkintansa mukaan. Joka kerta, kun asiakas tekee tilauksen puhelimitse, myyjä ilmoittaa asiakkaalle valitun tavaran kokonaishinnan ja valitun toimitustavan kokonaiskustannukset sekä kaikki lisäkustannukset, joita asiakkaalle aiheutuu myyntisopimukseen liittyen.
Kun asiakas on tehnyt tilauksen puhelimitse, Myyjä lähettää asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tai postiosoitteeseen pysyvällä välineellä tiedot, jotka sisältävät vahvistuksen myyntisopimuksen ehdoista. Vahvistuksessa on erityisesti annettava tiedot myyntisopimuksen kohteena olevien tavaroiden ominaisuuksista, hinnasta, toimituskustannuksista ja kaikista muista kustannuksista, joita asiakkaalle aiheutuu myyntisopimuksesta.
Asiakkaan, joka tekee tilauksen sähköpostitse, on lähetettävä tilauksensa Myyjän myymälän verkkosivustolla ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Myyjälle lähetettävässä viestissä Asiakkaan on ilmoitettava erityisesti Myymälän verkkosivustolla tarjottujen tuotteiden nimi, väri ja määrä sekä yhteystiedot.
Kun Myyjä on vastaanottanut sähköisesti 4 artiklan 7 kohdassa mainitun viestin Asiakkaalta, Myyjä lähettää Asiakkaalle sähköpostitse vastausviestin, joka sisältää rekisteröintitiedot, valittujen Tuotteiden hinnan, mahdolliset maksutavat ja toimitustavan kustannuksineen sekä tiedot mahdollisista lisämaksuista, jotka Asiakas on velvollinen suorittamaan Myyntisopimuksen nojalla. Viestissä on myös oltava asiakkaalle osoitettu tieto siitä, että myyntisopimuksen allekirjoittaminen asiakkaan toimesta sähköisessä postissa synnyttää velvollisuuden maksaa tilatut tavarat. Asiakas voi Myyjän antamien tietojen perusteella tehdä tilauksen lähettämällä Myyjälle sähköisen viestin, jossa ilmoitetaan valittu maksutapa ja toimitustapa.
Tilauksen tekeminen merkitsee Asiakkaan tarjousta Myyjälle tehdä sopimus tilauksen kohteena olevien Tavaroiden myynnistä.
Kun tilaus on tehty, Myyjä lähettää vahvistuksen tilauksen tekemisestä Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
Tilauksen vahvistamisen jälkeen Myyjä lähettää Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tiedon siitä, että tilaus on hyväksytty käsiteltäväksi. Ilmoitus tilauksen hyväksymisestä käsittelyä varten on Myyjän ilmoitus edellä 4 §:n 9 kohdassa mainitun tarjouksen hyväksymisestä, ja kun Asiakas on vastaanottanut sen, myyntisopimus syntyy.
Myyntisopimusta tehtäessä Myyjä vahvistaa ehtonsa Asiakkaalle lähettämällä ne pysyvällä välineellä Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen tai kirjallisesti Asiakkaan rekisteröinti- tai tilausprosessin aikana ilmoittamaan osoitteeseen.
§ 5 Maksut
Kaupan verkkosivustolla tietyn tavaran vieressä olevat hinnat ovat bruttohintoja, eivätkä ne sisällä tietoja toimituskustannuksista ja muista kustannuksista, jotka Asiakkaan on maksettava myyntisopimuksen yhteydessä ja joista Asiakkaalle ilmoitetaan toimitustapaa valittaessa ja tilausta tehtäessä.
Asiakas voi valita seuraavat maksutavat tilattujen Tuotteiden osalta:
Pankkisiirto Myyjän pankkitilille (tässä tapauksessa tilauksen täyttäminen alkaa sen jälkeen, kun Myyjä on lähettänyt Asiakkaalle vahvistuksen tilauksen hyväksymisestä ja varat on talletettu Myyjän pankkitilille);
PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A., jota ylläpitää PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. ja jonka kotipaikka on Luxemburg (tässä tapauksessa tilauksen toteuttaminen alkaa sen jälkeen, kun Myyjä on lähettänyt Asiakkaalle vahvistuksen tilauksen hyväksymisestä ja Myyjä on saanut PayPalilta tiedon Asiakkaan suorittamasta maksusta);
Jos Asiakas on valinnut ennakkomaksumenetelmän, Asiakkaan on maksettava tilaus 7 työpäivän kuluessa tehtyyn myyntisopimukseen perustuvalla summalla.
Jos Asiakas ei suorita maksua sääntöjen 5.3 §:ssä määritellyssä määräajassa, Myyjän on asetettava Asiakkaalle lisäaika maksun suorittamiseksi ja ilmoitettava siitä Asiakkaalle pysyvällä välineellä. Maksun suorittamiselle asetettua lisäaikaa koskevaan ilmoitukseen on sisällyttävä myös tieto siitä, että tämän määräajan umpeutuessa myyjä purkaa myyntisopimuksen. Jos toinen maksuaika on päättynyt tuloksettomasti, myyjän on lähetettävä asiakkaalle pysyvällä välineellä ilmoitus sopimuksen purkamisesta siviililain 491 §:n mukaisesti.
6 § Toimitus
Myyjä suorittaa toimituksen Ison-Britannian alueella.
Myyjä on velvollinen toimittamaan myyntisopimuksen kohteena olevat tavarat virheettöminä.
Myyjä julkaisee Kaupan verkkosivustolla tiedot Toimitukseen ja tilauksen käsittelyyn tarvittavien työpäivien määrästä.
Kaupan verkkosivustolla ilmoitettu toimitus- ja tilauskäsittelyaika lasketaan Työpäiviksi sääntöjen 5.2 §:n mukaisesti.
Tilatut Tuotteet toimitetaan Asiakkaalle Toimittajan kautta tilauslomakkeessa ilmoitettuun osoitteeseen.
Päivänä, jona Tuotteet lähetetään Asiakkaalle, Toimittaja lähettää Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen tiedon, jossa vahvistetaan lähetyksen lähettäminen.
Asiakas on velvollinen tarkastamaan toimitetun lähetyksen ajallaan ja tietyntyyppisille lähetyksille hyväksytyllä tavalla. Jos lähetyksessä havaitaan vika tai vahinko, Asiakkaalla on oikeus pyytää Toimittajan työntekijää kirjoittamaan asianmukainen raportti.
Toimittaja liittää toimitettuun lähetykseen Asiakkaan pyynnön mukaisesti kuitin tai arvonlisäverollisen laskun, joka kattaa tavarat.
Jos Asiakas ei ole paikalla osoitteessa, jonka Asiakas on ilmoittanut toimitusosoitteeksi tilausta tehtäessä, Myyjän työntekijä jättää muistutusviestin tai pyrkii ottamaan yhteyttä Asiakkaaseen puhelimitse sopiakseen ajankohdan, jolloin Asiakas on paikalla. Jos Toimittaja palauttaa tilatut Tuotteet verkkokauppaan, Myyjä ottaa yhteyttä Asiakkaaseen sähköpostitse tai puhelimitse sopiakseen Toimitusajankohdan ja -kustannukset uudelleen Asiakkaan kanssa.
§ 7. Takuu
Myyjä takaa, että Tuotteet toimitetaan ilman fyysisiä ja oikeudellisia virheitä. Myyjä on vastuussa Asiakkaalle, jos Tuotteissa on fyysisiä tai oikeudellisia virheitä (takuu).
Jos Tavarat ovat viallisia, Asiakkaan tulee
Ellei Myyjä viipymättä ja ilman kohtuutonta haittaa Asiakkaalle korvaa viallisia Tavaroita virheettömillä Tavaroilla tai korjaa virhettä, Myyjä voi tehdä hinnanalennusilmoituksen tai purkaa myyntisopimuksen.
Tätä rajoitusta ei sovelleta, jos Myyjä on jo korvannut tai korjannut Tavarat tai jos Myyjä ei ole täyttänyt velvollisuuttaan korvata Tavarat virheettömillä Tavaroilla tai korjata virheet. Asiakas voi vaatia tavaran vaihtamista virheettömään tavaraan Myyjän ehdottaman virheen korjaamisen sijasta tai vaatia virheen korjaamista tavaran vaihtamisen sijasta, paitsi jos tavaran saattaminen sopimuksen mukaiseksi olisi mahdotonta asiakkaan valitsemalla tavalla tai siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia verrattuna Myyjän ehdottamaan tapaan. Kohtuuttomia kustannuksia arvioitaessa on otettava huomioon tavaran arvo ilman virhettä, havaitun virheen tyyppi ja merkitys sekä se haitta, joka asiakkaalle olisi aiheutunut muulla tavalla tapahtuvasta tyydyttämisestä.
Pyyntö vaihtaa viallinen tavara virheettömään tavaraan tai korjata virheet. Myyjä on velvollinen vaihtamaan vialliset tavarat virheettömiin tavaroihin tai korjaamaan virheet kohtuullisessa ajassa aiheuttamatta asiakkaalle kohtuutonta haittaa.
Myyjä voi kieltäytyä noudattamasta Asiakkaan pyyntöä, jos on mahdotonta varmistaa virheellisen Tavaran myyntisopimuksen täyttäminen Asiakkaan valitsemalla tavalla tai jos se aiheuttaisi kohtuuttomia kustannuksia verrattuna muihin mahdollisiin tapoihin varmistaa myyntisopimuksen täyttäminen. Myyjä vastaa korjaus- tai vaihtokustannuksista.
Asiakas on takuuoikeuksiaan käyttäessään velvollinen toimittamaan viallisen tuotteen Myyjän osoitteeseen. Jos Asiakas on kuluttaja, Myyjä vastaa toimituskustannuksista.
Myyjä on takuuvelvollinen, jos fyysinen vika havaitaan kahden vuoden kuluessa siitä, kun tavara on toimitettu asiakkaalle. Yhden vuoden määräaika umpeutuu, kun vaaditaan tavaran virheen korjaamista tai virheetöntä vaihtamista, mutta tämä määräaika ei saa umpeutua ennen ensimmäisessä virkkeessä mainitun määräajan päättymistä. Tämän ajanjakson aikana asiakas voi irtisanoa myyntisopimuksen tai tehdä ilmoituksen hinnanalennuksesta tavaran virheen vuoksi. Jos asiakas pyytää tavaroiden vaihtamista virheettömiin tavaroihin tai virheiden poistamista, määräaika myyntisopimuksen purkamiselle tai hinnanalennusilmoituksen tekemiselle alkaa siitä, kun tavaroiden vaihtamista tai virheiden poistamista koskeva määräaika on kulunut umpeen.
Asiakas voi lähettää kaikki tavaroihin tai myyntisopimuksen täyttämiseen liittyvät vaatimukset kirjallisesti Myyjän osoitteeseen.
Myyjän on vastattava Asiakkaan esittämään tavaroita tai myyntisopimuksen täyttämistä koskevaan reklamaatioon 14 päivän kuluessa reklamaation sisältävän pyynnön päiväyksestä.
Asiakas voi tehdä Myyjälle valituksen Myyjän tarjoamien maksuttomien palveluiden käytöstä sähköisessä muodossa. Reklamaatio voidaan toimittaa sähköisessä muodossa ja lähettää osoitteeseen sale@patonwelders.com. Asiakkaan on liitettävä reklamaatioon kuvaus ongelmasta. Myyjä käsittelee valituksen viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa, ja antaa asiakkaalle vastauksen.
Myyjä ei käytä tuomioistuinten ulkopuolista riitojenratkaisumenettelyä, jota tarkoitetaan 23. syyskuuta 2016 annetussa laissa kuluttajariitojen tuomioistuinten ulkopuolisesta ratkaisemisesta.
8 § Takuu
Myyjän myymillä Tavaroilla voi olla Tavaran valmistajan tai jakelijan myöntämä takuu.
Takuun piiriin kuuluvien Tavaroiden osalta tiedot takuun olemassaolosta ja sisällöstä annetaan aina Kaupan verkkosivustolla.
9 §. Myyntisopimuksen peruuttaminen
Asiakas, joka on kuluttaja ja joka on tehnyt myyntisopimuksen, voi peruuttaa sopimuksen ilman syytä 14 päivän kuluessa.
Myyntisopimuksen peruuttamisaika alkaa siitä hetkestä, kun Kuluttaja on vastaanottanut tavarat.
Kuluttaja voi purkaa myyntisopimuksen lähettämällä peruutusilmoituksen myyjälle. Tämä ilmoitus voidaan tehdä esimerkiksi kirjallisesti Myyjän osoitteeseen tai sähköpostitse Myyjän osoitteeseen. Ilmoitus voidaan tehdä lomakkeella, josta Myyjä on julkaissut esimerkin Kaupan verkkosivuilla osoitteessa: Peruuttamislomake. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus lähetetään ennen määräaikaa.
Kuluttaja voi peruuttaa myyntisopimuksen lähettämällä peruutusilmoituksen Myyjälle käyttäen lomaketta, joka on saatavilla verkkosivustolla osoitteessa Sähköinen peruutuslomake. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus lähetetään ennen määräaikaa. Myyjä vahvistaa välittömästi kuluttajalle verkkosivuston kautta lähetetyn lomakkeen vastaanottamisen.
Jos myyjä peruuttaa myyntisopimuksen, sopimusta ei katsota tehdyksi.
Jos kuluttaja ilmoittaa myyntisopimuksen peruuttamisesta ennen myyjän tarjouksen hyväksymistä, tarjous ei ole enää sitova.
Myyjän on välittömästi ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun se on vastaanottanut kuluttajan ilmoituksen myyntisopimuksen peruuttamisesta, korvattava kuluttajalle kaikki kuluttajan suorittamat maksut, mukaan lukien kustannukset, jotka aiheutuvat tavaroiden toimittamisesta kuluttajalle. Myyjä voi pidättäytyä kuluttajalta saatujen maksujen palauttamisesta, kunnes tavarat on palautettu tai kunnes asiakas on toimittanut todisteen tavaroiden palauttamisesta riippuen siitä, kumpi tapahtuma on tapahtunut ensin.
Jos kuluttaja peruuttamisoikeutta käyttäessään valitsee tavaran toimittamiseen muun kuin Myyjän tarjoaman halvimman tavanomaisen toimitustavan, Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle aiheutuneita lisäkustannuksia.
Kuluttaja on velvollinen palauttamaan tavarat Myyjälle välittömästi, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa myyntisopimuksen peruuttamispäivästä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että tavarat palautetaan Myyjän osoitteeseen ennen määräajan päättymistä.
Peruutustapauksessa Asiakas, joka on kuluttaja, vastaa vain tavaroiden palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista.
Jos Tavaroita ei niiden luonteen vuoksi voida palauttaa tavanomaisella tavalla postitse, Myyjä ilmoittaa Kuluttajalle Kaupan verkkosivustolla Tavaroiden palauttamisesta aiheutuvat kustannukset.
Kuluttaja on vastuussa tavaran arvon alenemisesta, joka johtuu tavaran käytöstä muulla kuin sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi tarpeellisella tavalla.
Myyjä palauttaa maksun käyttäen samaa maksutapaa kuin Kuluttaja, ellei Kuluttaja nimenomaisesti suostu muuhun korvaustapaan, josta ei aiheudu kustannuksia Kuluttajalle.
§ 10 Maksuttomat palvelut
Myyjä tarjoaa Asiakkaille maksuttomia palveluja sähköisesti:
Uutiskirje;
Asiakkaan tilin ylläpito.
Edellä 10 §:n 1 momentissa mainitut palvelut tarjotaan 24 tuntia vuorokaudessa, 7 päivää viikossa.
Myyjä pidättää itsellään oikeuden valita ja muuttaa edellä lueteltujen valittujen palvelujen tyyppiä, muotoja, ajankohtaa ja käyttötapaa, mistä ilmoitetaan Asiakkaille sääntöjen muutosten mukaisesti.
Uutiskirjepalvelu on kaikkien niiden Asiakkaiden käytettävissä, jotka syöttävät sähköpostiosoitteensa Myyjän myymälän verkkosivustolla olevalla rekisteröintilomakkeella. Täytetyn rekisteröintilomakkeen lähettämisen jälkeen Asiakas saa välittömästi vahvistuksen sähköpostitse Myyjän rekisteröintilomakkeessa ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Tässä vaiheessa tehdään sopimus uutiskirjepalvelun tarjoamisesta sähköisesti.
Rekisteröitymisprosessin aikana Asiakas voi myös rastittaa rekisteröintilomakkeessa olevan asiaankuuluvan ruudun tilatakseen uutiskirjepalvelun.
Uutiskirjepalvelu koostuu siitä, että Myyjä lähettää sähköpostiosoitteeseen sähköisessä muodossa olevan sähköpostiviestin, joka sisältää tietoa Myyjän tarjoamista uusista tuotteista tai palveluista. Uutiskirje lähetetään kaikille Myyjän rekisteröimille Asiakkaille.
Jokainen Asiakkaiden tietoihin lähetetty uutiskirje sisältää erityisesti seuraavat tiedot: tiedot lähettäjästä, täytetty “aihe”-kenttä, jossa ilmoitetaan viestin sisältö, sekä tiedot mahdollisuudesta ja tavasta peruuttaa ilmainen uutiskirjepalvelu.
Asiakas voi milloin tahansa lopettaa uutiskirjeen vastaanottamisen poistamalla tilauksen jokaisessa uutiskirjepalvelun osana lähetetyssä sähköpostiviestissä olevan linkin kautta tai aktivoimalla asianmukaisen kentän asiakastilillä.
Asiakastilipalvelu on käytettävissä Rekisteröitymisen jälkeen Säännöissä kuvattujen sääntöjen mukaisesti, ja se koostuu Asiakaskohtaisen paneelin tarjoamisesta Kauppiaan Verkkosivustolla, jonka avulla Asiakas voi muuttaa Rekisteröitymisen yhteydessä annettuja tietoja ja seurata tilausten tilaa ja jo tehtyjen tilausten historiaa.
Rekisteröinnin suorittava Asiakas voi pyytää Myyjää poistamaan Asiakastilin Myyjältä; jos Myyjä kuitenkin pyytää Asiakkaan tilin poistamista, pyyntö voidaan poistaa 14 päivän kuluessa pyynnön esittämisestä.
Myyjällä on oikeus estää pääsy Asiakastilille ja ilmaispalveluihin, jos Asiakas toimii Myyjän tai muiden Asiakkaiden vahingoksi, jos Asiakas rikkoo lakisääteisiä säännöksiä tai Sääntöjen määräyksiä sekä tapauksissa, joissa Asiakastilin ja ilmaispalveluiden käytön estäminen on perusteltua turvallisuussyistä – erityisesti Asiakkaan tekemä Kaupan verkkosivuston turvallisuuden rikkominen tai muu hakkerointitoiminta. Asiakastilin ja ilmaispalvelujen käytön estäminen edellä mainituista syistä kestää sen ajan, joka on tarpeen sen ongelman ratkaisemiseksi, joka oli perusteena Asiakastilin ja ilmaispalvelujen käytön estämiselle. Myyjä ilmoittaa Asiakkaalle Asiakastilin ja ilmaispalvelujen käytön estämisestä sähköisesti Asiakkaan rekisteröintilomakkeessa ilmoittamaan osoitteeseen.
11 § Henkilötietojen suojaaminen
Myyjä on niiden henkilötietojen hallinnoija, jotka Asiakkaat ovat vapaaehtoisesti antaneet Myyjälle rekisteröitymisen, yksittäisten tilausten tekemisen ja Myyjän sähköisten palvelujen tarjoamisen yhteydessä tai muissa säännöissä määritellyissä tapauksissa.
Myyjä käsittelee Asiakkaiden henkilötietoja tilausten täyttämiseksi, Myyjän tarjoamien sähköisten palveluiden tarjoamiseksi ja muissa säännöissä ja tietosuojaselosteessa määritellyissä tarkoituksissa. Tietoja käsitellään vain lakisääteisten säännösten tai Asiakkaan voimassa olevien lakisääteisten säännösten mukaisesti antaman suostumuksen perusteella.
Asiakas antaa vapaaehtoisesti henkilötietonsa Myyjälle edellyttäen, että tiettyjen tietojen antamatta jättäminen rekisteröintiprosessin aikana tekee mahdottomaksi rekisteröitymisen ja Asiakastilin luomisen ja, jos asiakas tekee tilauksen rekisteröimättä Asiakastiliä, tekee mahdottomaksi Asiakkaan tilauksen toteuttamisen ja täyttämisen.
Kaikilla henkilöillä, jotka ovat antaneet henkilötietonsa Myyjälle, on oikeus tutustua niiden sisältöön, pyytää niiden oikaisemista tai poistamista ja pyytää henkilötietojensa käsittelyn keskeyttämistä laissa säädetyissä tapauksissa.
Myyjä turvaa sille toimitetut henkilötiedot ja tekee kaikkensa suojatakseen ne asiattomien henkilöiden luvattomalta pääsyltä tai käytöltä.
Myyjä toimittaa Asiakkaan henkilötietoja Toimittajalle siinä laajuudessa kuin se on tarpeen Toimituksen toteuttamiseksi.
12 § Sopimuksen irtisanominen (ei koske myyntisopimuksia)
Sekä Asiakas että Myyjä voivat irtisanoa sähköisten palvelujen toimittamista koskevan sopimuksen milloin tahansa ja ilman perusteluja, edellyttäen, että toisen osapuolen ennen sopimuksen irtisanomista hankkimat oikeudet säilyvät ja että seuraavia määräyksiä noudatetaan.
Asiakas, joka on rekisteröitynyt, irtisanoo sähköisiä palveluja koskevan sopimuksen lähettämällä Myyjälle asianmukaisen tahdonilmaisun käyttäen mitä tahansa etäviestintävälinettä, jonka avulla Myyjä voi ottaa huomioon asiakkaan tahdonilmaisun.
Myyjä irtisanoo sähköistä palveluntarjontaa koskevan sopimuksen lähettämällä asiakkaalle asianmukaisen tahdonilmaisun asiakkaan rekisteröinnin yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
13 § Loppumääräykset
Myyjä on vastuussa sopimuksen täyttämättä jättämisestä tai puutteellisesta täyttämisestä, mutta yrittäjäasiakkaiden kanssa tehdyissä sopimuksissa Myyjä on vastuussa vain tahallisesta vahingosta ja yrittäjäasiakkaalle aiheutuneen tosiasiallisen vahingon rajoissa.
Näiden ehtojen sisällön voi milloin tahansa tallentaa tulostamalla, tallentamalla tietovälineelle tai lataamalla Kaupan verkkosivuilta.
Jos solmitusta myyntisopimuksesta syntyy erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan asian sovinnollisesti. Näistä määräyksistä johtuvien riitojen ratkaisemiseen sovelletaan Puolan lakia.
Myyjä ilmoittaa Asiakkaalle, joka on kuluttaja, mahdollisuudesta käyttää tuomioistuinten ulkopuolisia menetelmiä valitusten analysoimiseksi ja vaatimusten esittämiseksi. Näiden menettelyjen käyttöä koskevat säännöt ovat saatavilla tuomioistuinten ulkopuoliseen riitojenratkaisuun valtuutettujen organisaatioiden toimistoista tai verkkosivuilta. Tällaisia organisaatioita voivat olla erityisesti kuluttaja-asiamiehet tai kaupallisen valvonnan maakunnalliset tarkastajat, joista on luettelo Kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston verkkosivuilla.
Myyjä ilmoittaa, että kuluttajien ja yrittäjien välisten riitojen ratkaisemiseen unionin tasolla tarkoitettu verkkofoorumi (ODR-foorumi) on saatavilla osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Myyjä pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja. Kaikki tilaukset, jotka Myyjä on hyväksynyt täytettäväksi ennen uusien asetusten voimaantulopäivää, toteutetaan niiden asetusten perusteella, jotka ovat voimassa silloin, kun asiakas tekee tilauksen. Sääntöjen muutokset tulevat voimaan 7 päivän kuluessa siitä, kun ne on julkaistu Kaupan verkkosivustolla. 7 päivää ennen uusien Sääntöjen voimaantuloa Myyjä ilmoittaa Asiakkaalle Sääntöjen muutoksesta lähettämällä sähköpostin, jossa on linkki muutettujen Sääntöjen tekstiin. Jos Asiakas ei hyväksy Sääntöjen uutta sisältöä, hän on velvollinen ilmoittamaan tästä Myyjälle, mikä johtaa sopimuksen purkamiseen Sääntöjen 12 artiklan säännösten mukaisesti.
Määräykset tulevat voimaan 02.02.2020.
PATON Europe Sp. z o. o.
ul. Kapitałowa 4
35-213 Rzeszów
NIP: 8133751525
REGON: 367842571
Tarvitsetko apua? Ota yhteyttä meihin:
Segunda-feira a sexta-feira: 08:00-16:00
Sábado e domingo Fechado
Ou por e-mail:
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.
- Image
- SKU
- Rating
- Price
- Stock
- Availability
- Add to cart
- Description
- Content
- Weight
- Dimensions
- Additional information
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.